Categories
Świat

Kaufland Marktplatz wchodzi do Polski 7 sierpnia i do Austrii 4 września

Na początku roku Kaufland ogłosił, że Kaufland Marktplatz pojawi się w Polsce i Austrii. Teraz są już znane daty startu. 7 sierpnia Kaufland Marktplatz wystartuje w Polsce pod domeną Kaufland.pl. 4 września nastąpi start Kaufland.at w Austrii. Już ponad 2000 sprzedawców jest gotowych do rozpoczęcia działalności.

„Cieszymy się razem z naszymi sprzedawcami. W Czechach i na Słowacji rozwijaliśmy się bardzo szybko i już teraz jesteśmy jednym z czołowych graczy na tych rynkach. Z podobnymi ambicjami wchodzimy teraz do Austrii i Polski. Dzięki ekspansji jesteśmy obecni w pięciu krajach, co czyni nas idealnym miejscem dla sprzedawców każdej wielkości, umożliwiającym szybki rozwój na rynkach krajowych i międzynarodowych bez konieczności budowy własnych zasobów,” mówi Gerald Schönbucher, prezes Kaufland e-commerce.

Ekspansja oferuje sprzedawcom nowe możliwości sprzedaży

Dzięki rozwiązaniu all-in-one Kaufland Global Marketplace, sprzedawcy internetowi z kraju i zagranicy mają teraz dostęp do pięciu rynków. Sprzedawcy mogą jednocześnie sprzedawać na Kaufland.de, Kaufland.cz, Kaufland.sk, Kaufland.pl i Kaufland.at, docierając tym samym potencjalnie do ponad 81 milionów klientów online. Już 11 000 sprzedawców korzysta z Kaufland Global Marketplace, docierając w krajach rynkowych do milionów potencjalnych klientów online, a także do ponad 13 milionów użytkowników aplikacji Kaufland i ponad 16 milionów klientów posiadających Kartę Kaufland. Sprzedawcy otrzymują wsparcie w postaci wielu usług, takich jak listowanie ofert w odpowiednich kanałach marketingowych, przetwarzanie płatności w lokalnej walucie czy darmowe tłumaczenie danych produktowych przez Kaufland.

Sprzedawcy, którzy rozpoczną działalność na nowych rynkach w Polsce i Austrii, otrzymają specjalną ofertę startową: każdy sprzedawca, który zarejestruje się na nowym rynku Kaufland.pl lub Kaufland.at, otrzyma trzy miesiące darmowego dostępu do Kaufland Global Marketplace oraz przez pierwsze trzy miesiące nie będzie płacił prowizji od sprzedaży. Dodatkowo, sprzedawcy otrzymają do 1200 euro rabatu na reklamy Sponsored Product Ads, aby jeszcze bardziej wyróżnić swoje oferty dla nowych klientów z Polski i Austrii. Do podłączenia sprzedawców do Kaufland Global Marketplace dostępnych jest ponad 110 międzynarodowych partnerstw technologicznych.

Wbrew trendowi w handlu online: Kaufland.de zwiększa obroty o trzy procent

W 2023 roku Kaufland Marktplatz w Niemczech odnotował wzrost obrotów GMV (Gross Merchandise Volume) o trzy procent w porównaniu z rokiem poprzednim, w sytuacji, gdy Federalne Stowarzyszenie E-Commerce i Handlu Wysyłkowego Niemiec (BEVH) odnotowało spadek obrotów w handlu elektronicznym o 11,8 procent w ubiegłym roku kalendarzowym.

Głównymi kategoriami wzrostu w Niemczech w ostatnich miesiącach były kuchnia i gospodarstwo domowe (+16 procent w porównaniu z rokiem poprzednim), mieszkanie i wystrój wnętrz (+13 procent) oraz elektronika (+8 procent). W ubiegłym roku liczba sprzedawców przekroczyła 11 000. Obecnie na Kaufland.de znajduje się ponad 45 milionów produktów z ponad 6400 kategorii. Kaufland Marktplatz odwiedza miesięcznie do 32 milionów użytkowników