Nowy Fiat 500, znany również jako Fiat 500e, to elektryczny pojazd segmentu A, który przyciąga uwagę swoją zwrotnością w miejskich warunkach. Pomimo tego, nie dorównuje popularności swojego poprzednika. Ceny nowego Fiata 500e zaczynają się od 135 500 zł za wersję z silnikiem o mocy 70 kW (95 KM) oraz baterią o pojemności 23,8 kWh (21,3 kWh). Mocniejsza wersja, wyposażona w silnik o mocy 87 kW (118 KM) i baterię 42 kWh (37,2 kWh), to wydatek rzędu 152 500 zł.
Wysokie ceny w małym segmencie
Fiat 500e cenowo konkuruje z autami większych segmentów, a nawet przekracza ceny niektórych pojazdów z segmentu B i C. W porównaniu do debiutu na rynku w marcu 2021 roku, ceny wzrosły znacznie:
- Fiat 500e z baterią 23,8 kWh: cena z 98 900 zł wzrosła do 135 500 zł (+37%),
- Fiat 500e z baterią 42 kWh: cena z 126 900 zł wzrosła do 152 500 zł (+20,2%).
Wersja z mniejszą baterią oferuje do 190 kilometrów zasięgu według standardu WLTP, co w rzeczywistości przekłada się na około 162 kilometry w mieszanym trybie jazdy. Z kolei większa bateria zapewnia do 328 kilometrów zasięgu według WLTP, a w rzeczywistości około 280 kilometrów.
Wyposażenie i dodatkowe opcje
Standardowa wersja Hatchback nowego Fiata 500e obejmuje m.in. 15-calowe stalowe felgi, automatyczną klimatyzację, kierownicę regulowaną w jednej płaszczyźnie oraz fotele z manualną regulacją. Pojazd jest również wyposażony w funkcję one pedal driving, co ułatwia jazdę w mieście.
System multimedialny obsługuje Android Auto oraz Apple CarPlay. Standardowe reflektory są halogenowe, a światła do jazdy dziennej LED-owe. Klienci mogą wybierać między kilkoma opcjami lakieru – różowozłoty wchodzi w skład standardowego wyposażenia, natomiast za srebrnoszary kolor trzeba dopłacić 2 800 zł. Taka sama dopłata obowiązuje dla wersji w kolorze niebieskim (Zielony Ocean). Za trójwarstwowy lakier perłowy (Niebieski Celestial) trzeba zapłacić aż 8 000 zł.
Opcje dodatkowe – komfort i technologia
Fiat 500e można wzbogacić o pakiet Komfort za 7 000 zł, który obejmuje m.in. przedni podłokietnik, podgrzewane fotele przednie, podgrzewane wycieraczki, czujniki parkowania, kamerę cofania oraz kluczyk w kształcie kamienia. Osoby zainteresowane lepszym systemem audio JBL Premium, inteligentnym tempomatem oraz bezprzewodową ładowarką mogą zdecydować się na pakiet Tech, również za 7 000 zł.
Ciekawym dodatkiem jest pakiet D-Fence (1 400 zł), który obejmuje lampę ultrafioletową eliminującą drobnoustroje. Dodatkowo, opcjonalny jonizator powietrza dostępny jest za 491 zł.
Fiat 500e bez realnej konkurencji?
Na polskim rynku Fiat 500e praktycznie nie ma bezpośredniej konkurencji. Smart ewoluował do segmentu C-SUV, a pojazdy takie jak Renault Zoe czy Peugeot e-208 zaliczane są do segmentu B. Dacia Spring, która pod względem rozmiarów najbardziej zbliża się do Fiata 500e, nie dorównuje mu pod względem wyposażenia. Fiat może więc dyktować wysokie ceny, nie obawiając się zniechęcenia potencjalnych klientów.
Trzeba jednak pamiętać, że cena wersji z większą baterią – 152 500 zł – jest porównywalna z Nissanem Leaf II o pojemności baterii 40 kWh (37 kWh), który oferuje nieco mniejszy zasięg, ale za to jest znacznie bardziej przestronny